Aladağlar Eznevit 3560 m Kış Faaliyeti

Faaliyeti Düzenleyen: Klosdağ İhtisas Kulübü
Faaliyet Sorumlusu: Sönmez ERKAYA
Rota: Batı rotası
Kamp Yeri: Eznevit yaylası(Eznevit zirvenin güney eteğinde)
Tırmanış Süresi: 6 saat 10 dakika
Teknik Malzemeler: Krampon, Kazma, İlk yardım çantası (kullanılmadı), Bivak(kullanılmadı), GPS(kullanıldı)
Hava Durumu: Hava açık, yıldızlar net, rüzgâr yok, tahmini 0 derece
Sporcular: 2 Antrenör Sönmez ERKAYA, Seval UĞURLUOĞLU, 14 sporcu Recep KULABER, İbrahim ALGÜL, Alican AKYÜZ, Sefer ÖZTÜRK, Sümer PASİN, Sarehan BAŞCI, Turgay GÜNDOĞMUŞ, Basri TOPAL, Fatih DÜZENCİ, Hakan ÖZ, Ramazan UYSAL, Adalet YURTÇU, Şakir ÖZER, Kazım ÇETİN

ALADAĞLAR
Dağlara tırmanma isteğinin nedeni sorusuna, tüm dağcıların ortak bir yanıtı vardır. Everest’e tırmanırken ölen İngiliz dağcı George Mallory’nin ünlü sözleri: “Çünkü dağ orada…”

Aladağlar
Akdeniz Bölgesi’nde, Niğde, Kayseri, Adana illeri sınırları içinde yer alan Aladağlar Milli Parkı, Orta Toros sıradağlarının en yüksek zirvelerine sahiptir. Adını, kalkerli kayaçlarının günbatımındaki kızıl renginden alan bölgede, Demirkazık, Yedigöller, Kaldı ve Torasanlar olarak dört yükselti grubu bulunmaktadır. Türkiye’nin Alpleri olarak da anılan Aladağlar, dağcılık ve doğa sporları açısından oldukça popülerdir. İçinize dağcılık tutkusu girmiş ise geri dönüşü yoktur. Fakat zirve yolunda hayatta kalmak için doğanın kurallarını bilmeli ve ona uygun davranmalısınız.

Türkiye Dağcılık Federasyonunun 10-16 Mart 2018 tarihleri arasında Niğde Aladağlar‘da düzenlediği Kış arama kurtarma eğitimini bitirdik. Eğitmen olarak Sönmez ERKAYA ve Kursiyer olarak ben Recep KULABER, Niğde Demirkazık Mümtaz ÇANKAYA Dağ evinde faaliyet için sporcu arkadaşları bekliyoruz.

17 Mart 2018
Saat 11:30
İstanbul KLOSDAG sporcuları ve Eskişehir’den KARDOSK kulübünden sporcu arkadaşlar dağ evine geldiler. Buradan da TODOSK kulübünden Eğitmen Seval hoca ve aynı kulüpten kursiyer Adalet Hanım, Şakir(DOĞADER) ve Kazım ile bir araya geliyoruz. 16 kişilik Ekip hazır.

Saat 12:00
Dağ evinde teknik toplantı yapıyoruz. Sönmez hoca bir gün önce kar yağışından dolayı 1 Eznevit 2 Kaletepe 3 Mangırcı diye katılımcılara üç seçenek sunuyor. Eznevit’e gidiyoruz.

Saat 12:50
Traktöre çantalarımızı yüklüyoruz hedef Eznevit yaylası. Yolculuk esnasında kaçan bir tilki görüyoruz. Faunanın canlı olması bizleri sevindiriyor.

Saat 14:15
Yol bitti kamp çantaları sırta hedef Eznevit zirvenin güney eteği kamp alanı. S çizerek bazen çarsak bazen de sulu karda yükseliyoruz. Hoca kask giyilmesi konusunda uyarıyor.

Saat 17:30
Kamp çantaların ağırlığı ve mesafenin uzun olması yürüyüşü zorlaştırsa da Dağın güney yamacına kamp kuracağımız alana varıyoruz. Bu yönden dağa bakınca cılız bir tepe gibi görünüyor.

Saat 18:40
Çadırlar kuruldu yemekler yendi teknik toplantı için bir araya geldik. Hoca faaliyetin zor ve tehlikeli olabileceği ve ciddiye alınması gerektiği konusunda uyarılarda bulunuyor. Bu arada bulunamayan su yalağı da bulundu. Zirve çantalarımızı hazırlayarak faaliyet saatine kadar istirahate çekiliyoruz.

18 Mart 2018
Saat 02:00
Hava açık yıldızlar gözüküyor rüzgâr yok tahminen hava 0 derece, faaliyet için harika bir hava. Toz karın üzerinde donan sert karda batı rotasından yükseliyoruz. Ara ara çarşak zemin karşımıza çıkıyor.

Saat 03:00
2700 m yüksekliğe çıktığımızda artık kramponlarımızı giyiyoruz.

Saat 04:30
İlk molamızı 2900 m yükseklikte ikinci molamızı da Hörgüç kaya kütlesinin hemen yanında veriyoruz. Bu noktada bir arkadaşımız kendini iyi hissetmiyor hoca refakat için Kazım’ı görevlendiriyor.

Saat 06:30
Sırtın hemen altında bizi gün doğumu karşılıyor ekibe moral oluyor. Çığ kulvarını da dikkatli geçtikten bir süre sonra saat 08:10’da 16 kişilik ekip ile zirvedeyiz.

Saat 09:05
Tören ve fotoğraf çekiminden sonra aşağıya iniş başlıyor.

Saat 11:40
Kampa iniyoruz. Hızla toplanıp sarı Mehmet tarafına doğru yürüyüp traktörle buluşuyoruz.

Saat 14:40
Bu çok anlamlı günde faaliyeti düzenleyen KLOSDAĞ İHTİSAS KULÜBÜ ve Antrenör Sönmez ERKAYA’ya sporcu ve yöneticilerine ayrıca misafir olarak katılan TODOSK, KARDOSK, DOĞADER sporcularına da teşekkür ediyoruz.

Recep KULABER

Aladağlar

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?