Uludağ Kar&Buz 1.Sezon 1.Bölüm

Rota: Zirvetepe
Kamp Yeri: Uludağ 2.bölge Monte baia otelin 500 mt altı
Tırmanış Süresi: 4.5 saat
Teknik Malzemeler: Krampon, teknikkazma, klasikkazma, Emniyetkolonu, karabina, ip, Arave ana emniyet malzemeleri, kask, ilk yardım çantası, Bivak, Telsiz, GPS
Hava Durumu: Kamp alanı gündüz 2, gece-2derece, rüzgârlı –Eğitim bölgesi -3tipi yağışlı rüzgâr ara ara saatte 70 km
Sporcular:1 Antrenör Sönmez ERKAYA 18 sporcu Mustafa KILIÇASLAN, Ali DOĞUYILDIZ, DuranALTUNBAŞ, RecepKULABER, KenanALTUN, Ali Can AKYÜZ, Burç Emre ALTUNTAŞ, Hasan İLERİ, Banu KESİCİ, Serdar ÖZER, Filiz ÖZTÜRK, İbrahim Özgür ÖZYURT, Erdem KILIÇ, Sefer ÖZTÜRK, Ahmet BALPINAR, Mustafa Ege KURAL, Mehmet Ayberk ÇATAR, Murat TÖZEN

Zeus, Olympos’un zirvesinde oturur, halkını gözetirmiş.
ULUDAĞ
Olympos Dağı olarak da bilinir. Evliya Çelebi seyahatnamesinde bu dağdan CEBELİ RUHBAN diye söz eder. Ayrıca halk arasında Keşiş dağı olarak da bilinir. Antik çağda Truva savaşını, Apollon ve diğer Yunan tanrıları bu zirveden izledikleri söylenir, ayrıca dağ ilk Hristiyan keşişlerin inzivaya çekildikleri yerleşim yeri olarak da kullanılmıştır. Uludağ Bursa ili sınırları içinde, 2.543 m yüksekliği ile Türkiye’nin en büyük kış ve doğa sporları merkezidir. Marmara Bölgesinin en yüksek dağıdır. Kuzeybatı-güneydoğu doğrultusunda uzanan uzunluğu 40 km’yi bulur. Genişliği ise 15–20 km’dir. Toplu ve heybetli bir görünüşe sahip olan bu dağın Bursa’ya bakan yamaçları kademeli, güneye Orhaneli’ne bakan tarafları ise düz ve daha diktir. En yüksek noktası göller bölgesinde yer alan Uludağ Tepe’dir (2.543 m). Uzaktan Bursa’ya yaklaşılırken ve oteller bölgesinde görülen yüksek tepe genelde zirve olarak algılanır. Hâlbuki Zirve gibi görünen o tepenin ismi Keşiş Tepedir ve yüksekliği 2.486 m’dir. Uludağ tepe ya da Karatepe (2.543 m) Keşiş Tepenin 5 km güneydoğusunda yer alır.
02 Şubat 2018
Faaliyet tarihi gelip çatmıştı fakat hava durumu hiç iyi şeyler söylemiyordu. Uludağ eğitim yapacağımız alanda saatte 80 ile 90 km fırtına gösteriyordu. Böyle bir havada faaliyet çok ıstıraplı olacağı kesindi. Hemen bir toplantı yaparak farklı bir bölgeye gitme konusunu tartıştık, sonuç; Dağcı böyle havada çalışarak mukavemetini artırmalı; görüşü ortaya çıktı. Gidiyoruz.

03 şubat 2018
Saat 01,00 İncirli’den kulübün organize ettiği araç ile İstanbul’un farklı noktalarından ikisi kadın olmak üzere 19 sporcu ile buluşup Bursa’ya hareket ediyoruz. Yolculuk esnasında Sönmez hoca faaliyet, eğitim ve kamp partnerliği ile ilgili bize bilgi paylaşıyor.

Saat 05:00
Bursa’ya ulaşıyoruz. Uludağ’ın hemen eteklerinde çekirge mahallesinde kahvaltımızı yapıyoruz. Ayrıca bu sevimli mahalleden alışveriş önceden yaptığımız için su satın alıyoruz zira havadan dolayı kar eritmek için fazla imkânımız olmayacak.

Saat 07:00
Oteller bölgesine varıyoruz, sıcacık araçtan inince olumsuz hava ile yüzleşiyoruz, rüzgâr soğuk ve kar buz vıııı.
UludagKarBuz

Fırtınadan dolaya teleferik çalışmıyor, bu yüzden kampı hemen yolun altında çam ağaçların arasında kurmaya karar veriyor Sönmez hoca. Zira kamp çantaları ile ve bu sert havada yüksek irtifada kamp kurmak bir hayli güç olacağı kesindi. Kamp alanını hemen genç, güçlü çam ağaçlarının arasında kuruyoruz, ağaçlar rüzgârı kestiğinden yüksek bölgelere nazaran çok daha olumlu bir hava vardı bu ortamda, bizim için büyük konfor. Hareket saati 11,00 bekliyoruz son hazırlıklarımızı bitirip eğitim alanımıza hareket edeceğiz.

Saat 11:00
Kuşanıp kramponlar ile tek sıra eğitim alanına hareket ediyoruz. Önce kamp alanından doğuya doğru yükselip sonra güneye yöneliyoruz. İrtifa artıkça rüzgâr ve tipiyi daha güçlü hissediyoruz.

Saat 13:00
Eski bir bina(volfram mad.kalma ?) üstünde ilk uzun molamızı verip nefesleniyoruz. Tekrar hareket etmemizden kısa bir süre sonra bizimle beraber yukarı çıkan iki dağcı ile selamlaşıp çok kısa tanışıp konuşuyoruz.

Saat 14:30
Nihayet Zirve tepenin yamacına eğitim yapacağımız alana geldik. Tipi ve sisten zirve gözükmüyor. Hoca üç ekip lideri seçerek ekibi üç guruba ayırıyor ve çalışacağımız konular ile ilgili bilgi verip malzeme paylaşımı yapıyor. Guruplar farklı rotalardan tahminen 40-60 derecelik eğimde ip birliğine girerek kazmalar ile tırmanıyoruz.
Kramponla yürüyüş teknikleri dışında Eğitimde düşme, kazma ile durma tekniklerin de pratiğini yapıyoruz.
UludagKarBuz
Çalıştığımız bölgenin zirvesine varıp aşağıya iniyoruz. Oh bitti eğitim derken Sönmez hoca tekrar yeni rota göstererek tekrardan bizi yukarı yönlendiriyor.
Nihayet zorlu eğitim bitiyor hoca bizi topluyor, eksiklerimizi tek tek yüksek tonda anlatıyor, şehir ortamında esprili ve arkadaş canlısı Sönmez hocanın outdoor ortamında bu kadar işini ciddiye alması takdire şayan bir durum.
Tam o anda hocayı bu sporu yaparken niye ciddiye alınması gerektiğini tasdik eder gibi o sesi duyduk; “Düşüyorum”; çok uzaklardan gelen bu acı feryat hepimizi etkilemişti belli ki yukarı çıkarken karşılaştığımız dağcılar zirveye yakın bölgede zor durumdaydılar ve biz onları sisten dolayı göremiyorduk. Ekip sessiz bir şekilde yardıma ihtiyaç olabileceği için ikinci gelecek sese yoğunlaştı. Neyse ki işlerin tekrar rayına girdiği şeklinde sesleri duyunca rahatladık.

Saat 18:40
Kamp alanına dönüşte eğimli bölgelerde kayma eğitimi yaparak çadırlarımıza ulaşıyoruz. Hemen sıcak çorba ve makarna yaparak beslenip az da olsa ısınıyoruz. Partnerim Alican ile ısınmak ve üzerimizi kurutma için kamp alanımızın yakınındaki bir otele gidiyoruz. Oteldeki bu sıcacık atmosfer ve içtiğimiz kahve bizim moralimizi yükseltiyor, artık gülüyoruz.
04.Şubat
Saat 10:30
Kalkıp kahvaltımızı yapıyoruz Hoca üç seçeneği oylamaya sunuyor. Ekibin çoğunluğu dönme kararı yönünde oy kullandığından dönüyoruz
Saat 01:30
Çadırlarımızı topluyoruz, 24 Şubat’ta tekrar zirve faaliyeti için geleceğimiz için geçici olarak dağa veda ediyoruz.

Recep KULABER

1 mesaj var - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Sümer Pasin
    27 Şubat 2018 (14:54)
    Yanıtla

Teşekkürler Recep Bey çok güzel bir faaliyet raporu olmuş.

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?