Sekiz Gün Dört Zirve

Faaliyet Tarihi: 10-18 Ekim 2020
Tırmanışa Katılanlar: Ali Can Akyüz – Ahmet Öztürel

Kızlarsivrisi Dağı- 3014m Büyüksöyle Köyü/Elmalı/Antalya

11 Ekim günü partnerim Ahmet ile Antalya’da buluştuktan sonra, yaklaşık bir buçuk saatlik uzaklıktaki Elmalı ilçesine geçiş yaptık. İhtiyaçlarımızı karşıladıktan sonra çok oyalanmadan tekrar yola koyulduk. Büyüksöyle köyünden geçerek, Kızlarsivrisi dağ yoluna girdik. Yol oldukça taşlı bu yüzden araç seçimi çok önemli. Özellikle yağışlı havalarda yol sıkıntılı olabilir. Kendi aracıyla gideceklere buradan duyurulur. 17:00 civarında kamp yapacağımız TODOSK dağ evinin yakınındaki noktaya geldik. Kampımızı kurduktan sonra, zirve çantalarımızı hazırlayıp yarınki tırmanışımız için dinlenmeye çekildik. Benim için oldukça uzun bir gün olmuştu. İstanbul’dan sabah 02:00’de çıkmıştım ve tüm gün yolculukla geçmişti. Artık dinlenme zamanıydı!

Hafif bir şeyler yiyip içtikten sonra 12 Ekim sabahı saat 05:00 civarında zirveye doğru yola çıktık. Havanın bulutsuz oluşu görsel bir şölen yaratırken, kafa lambalarımızı kullanmadan da ilerlememize olanak veriyordu. Dağın tabanına yaklaştıktan sonra Kuzeydoğu hattından rotaya girdik. Tırmanış sırta çıkana kadar oldukça kaygan, çarşak, yer yer dik bir zemin üzerinden devam etti. Sırta ulaştıktan sonra eğimin azalmasıyla tırmanış daha kolay bir hal aldı ve zirveye kadar bu şekilde devam ettik.

Birkaç kez verilen molalar ve makul bir tempoyla yaklaşık 11:00 gibi zirve vardık. Partnerim Ahmet böylece hayatındaki ilk zirvesini yapmış oldu. Bir şeyler yiyip içip, fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra dağın batı tarafından inişe geçtik. Yaklaşık 16:00 civarında tekrar kamp yaptığımız notaya vardık ve çok acıkan karınlarımızı hızlıca doyurduk. Sonrasında geceyi geçireceğimiz Antalya / Çıralıdaki pansiyona doğru yola çıktık.
Tırmanışta kask, baton ve genel dağcılık kazması, sert tabanlı bot tırmanış günündeki koşullar için yeterli oldu. Hava durumunu çok sıkı bir şekilde takip ettik. Gittiğimiz dağın kötü hava koşullarıyla ünlü olduğunu daha önceki tırmanışlarımızda tecrübe etmiştik. Bu yüzden tırmanacak arkadaşların havaya dikkat etmesini tavsiye ederiz. Su kaynağına dağ üzerinden rastlamadık. Tedarikli gelinmesi öneririz.
Todosk dağ evi yakınındaki kamp alanımız
Kızlarsivrisi dağında takip ettiğimiz rota
Çarşak zemin
Zirve ve Biz

Bozburun Dağı- 2424m Haskızılören Köyü/Serik/Antalya

Kızlarsivrisi dağının yorgunluğunu üzerimizden atarak 13 Ekim günü Serik’e doğru yola çıktık. Yaklaşık iki buçuk saatlik yolculuk sonrasında Haskızılören köyüne geldik. Köylü halktan Kavacık yaylasının tarifini aldıktan sonra yine bozuk bir dağ yoluna girdik. On kilometre gibi bir mesafeyi kat ettikten sonra Kavacık yaylası olduğunu düşündüğümüz noktada çadırımızı köşk (yerel halk köşkü diyormuş) içine kurduk. Oldukça korunaklı çam ormanı içerisindeki kamp alanımızda yemeklerimizi yiyerek, yarınki tırmanış için dinlenmeye çekildik.

Hafif bir şeyler yiyip içtikten sonra 14 Ekim sabahı saat 05:00 civarında zirveye doğru yola çıktık. Hava yine yanımızda, rüzgârsız ve bulutsuzdu. Tırmanışa, araç ile geldiğimiz yol üzerinden başlayarak çam ormanı içerisine girerek devam ettik. Giriş noktasını kaçırarak tekrar doğru noktaya gelmemiz bize yarım saat kadar süre kaybettirse de inişli çıkışlı birkaç tepeyi geçtikten sonra dağın sırt hattını sonunda gördük. Uzun yürüyüş ve zirvenin hiçbir şekilde gözükmemesi psikolojimiz zorladı ancak dağın vaat ettiği manzaralar her şeyi unutturdu.

Birkaç kez verilen molalar ve parkur başında rotadan sapmamızla 12:00 gibi zirveye vardık. Bir şeyler yiyip içip, fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra geldiğimiz rota üzerinden inişe geçtik. Yaklaşık 18:00 civarında tekrar kamp alanına vardık. Oldukça yorgun ve açtık. İhtiyaçlarımızı hızlıca karşıladıktan sonra geceyi geçireceğimiz Antalya’ya doğru yola çıktık.

Tırmanışta kask, baton ve genel dağcılık kazması, sert tabanlı bot tırmanış günündeki koşullar için yeterli oldu. Özellikle sırt hattının ormanla bağlandığı noktalarda rotayı dikkatli takip etmenizi öneririz. Rotadan sapıldığı takdirde dik yamaçların olduğu ve geri dönüşün zor olabileceği noktalar mevcut. Orman içerisinde köylülerin koyduğu taşları yön bulmak için kullanabilirsiniz. Kavacık yaylasına gelmeden yol üzerinde bulunan çeşme su kaynağı olarak kullanılabilir.
Kamp alanımız
Bozburun Dağında takip ettiğimiz iniş ve çıkış rotası
Ormanlık alanın son etapları
Sonunda gözüken sırt hattı
Bulutlar içerisindeki zirve
Bozburun Dağı Zirvesi ve Biz

Gravgaz Dağı- 2009m Kayaaltı Köyü/Burdur Merkez/Burdur

Antalya’da bir gün dinlendikten sonra Burdur’a doğru 15 Ekim günü yola çıktık. Akşam saatlerinde vardığımız şehirde bir şeyler yedikten sonra önceki tırmanışların verdiği yorgunlukla bir an önce kendimizi pansiyona attık. Yarınki tırmanış için hazırlıklarımızı tamamlayıp, dinlenmeye çekildik.

Önceki günlere nazaran uzun bir uyku çekerek saat 07:45 civarından Kayaaltı köyüne vardık. Köyün içerisinde aracı park edecek uygun bir nokta bulduktan sonra tırmanışımıza başladık. İlk küçük tepeyi aştıktan sonra yavaş yavaş yükselen hattı takip ettik. Kirazlı yaylasını da geçtikten sonra esas zirvenin tabanına ulaştık. Bu noktada hafif tırmanış gerektiren zirve yolunda ilerledik. Yaklaşık 12:00 gibi vardığımız zirveden Burdur gölünün manzarası oldukça güzel görünüyordu. Ahmet ile aldığımız eğitim boyunca Burdur semalarında gördüğümüz Gravgaz Dağının bu turu yapmamıza da vesile olması bu zirveye ayrı bir anlam katıyordu. Bir şeyler yiyip içip, fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra geldiğimiz rotaya benzer bir hat üzerinden inişe geçtik. Zirvenin hemen altından başlayan köy yolunu takip ederek yaklaşık 15:00 civarında aracın olduğu noktaya vardık. Tüm tırmanış boyunca sıcak ve sorunsuz bir hava vardı. Genel olarak çok keyif alarak çıktığımız bir dağ oldu. Tekrar Burdur’a dönerek geceyi burada geçirdik.

Bu tırmanışta kask, baton ve genel dağcılık kazması, sert tabanlı bot tırmanış günündeki koşullar için yeterli oldu. Zemin irili ufaklı sabit kayalar, otluk ve köy yolundan oluşuyor. Oldukça konforlu, dizleri zorlamayan bir tırmanış diyebiliriz. Rota üzerinde su kaynağına rastlamadık. Tedarikli gelinmesini öneririz.
Gravgaz Dağı
Çıkış ve iniş rotalarımız
Yayladan zirve görüntüsü
Zirveye doğru çıkış
Gravgaz Dağı Zirvesi

Tahtalı Dağı- 2294m Biyecik Köyü/Tahtalı/Antalya

17 Ekim sabahı Burdur’dan sabah saat 05:30 çıktık. İki buçuk saatlik yolculuğun ardından Biyecik köyüne, tırmanışımızın başlayacağı noktaya vardık. Tırmanışın ilk iki-üç saatini deniz manzarası eşliğinde orman içinde yürüyerek geçirdik. İlk dik tepeyi çıktıktan sonra inişli çıkışlı çok taşlı yolu takip ederek saat 14:00 civarında kolayca zirveye vardık. Zirvede teleferiğin ve diğer yapıların oluşu biraz büyüyü bozsa da manzaranın tadını çıkarttıktan sonra inişe geçtik. Yaklaşık 19:00’a doğru tekrar başladığımız noktaya vardık.

Bu tırmanışta kask, baton ve genel dağcılık kazması, sert tabanlı bot tırmanış günündeki koşullar için yeterli oldu. Orman dışında yol oldukça sert ve kayalık bir zeminden oluşuyor. Yürümek zaman zaman zor olsa da büyük bir sıkıntı yaratmıyor. Özellikle ormanlık alan içinde (gidiş ve dönüşte) Likya yolunu takip ettik. Hem kırmızı işaretler hem de taşlar rota boyunca mevcut. Su ihtiyacı en tepedeki kafede giderilebilir.
Aracı bıraktığımız noktanın 400m kadar altındaki köy evi
Ormanlık alan bitişi ve arkada Bey Dağları Manzarası
Çıkarken ve inerken kullandığımız rota
Zirveden manzara
Zirve ve Biz

Ali Can Akyüz

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?