Erciyes Dağı Zirve Çıkışı Kar-Buz Rotası

Rota: Kar-Buz
Kamp Yeri: Sütdonduran
Tırmanış Süresi: 6 saat
Teknik Malzemeler: KRAMPON, KARABİNA, İP, PERLON, YARDIMCI İP, EKSPERS, KOLON, ATC, SEKİZLİ ARA EMNİYET MALZEMELERİ, KASK, İLKYARDIM ÇANTASI,
Hava Durumu: HAVA AÇIK GÜNDÜZ ORTALAMA 14 DERECE GECE 8 DERECE RUZGAR YOK.

7 Temmuz akşamı
Zirve yolculuğumuza İstanbul’dan saat 22:00’de hareket ederek başladık. Öğlen 12:00 gibi varış yapmış olduğumuz Kayseri’de keyifli (bol pastırmalı ve sucuklu yumurta) bir kahvaltı yaptıktan sonra Hacılar Hadak Dağcılık kulübünün misafirhanesinde yetkililer ile güzel bir muhabbete tutulduk. Tekrar yola koyularak Erciyes Dağı’nın eteklerinde bulunan kamp alanına vardık. Kısa brifingin ardından çadırlarımızı kurduk ve her yıl geleneksel olarak Hadak Dağcılık tarafından düzenlenen şenlik alanına doğru ilerledik. Dağ evindeki sıcak ortam, ekibin mayışarak güzel bir şekerleme yapmasına adeta davetiye çıkardı. Sonrasında yenilen güzel yemeklerinde ardından çadırlarımıza dönerek tırmanış günü için son hazırlıklarımızı yapıp, saat 22:00 civarında çadırlarımıza çekildik.

title

9 Temmuz sabahı
Şenlik kapsamında zirve yapacak dağcılarla birleşen ekibimiz 9 Temmuz sabahı 03:30’da tırmanışına başladı. Yaklaşık bir saatlik yürüyüşün ardından buzul tırmanışı yapacağımız kulvara geldik. Bu noktada ekibimizden iki sporcu arkadaşımız kampa dönme kararı aldı. Kazma kramponlarımızı giyerek hafif serin bir havada tırmanışımıza başladık. Zirveye kadar her adımda bizi yoran ve tehlikeler yaratan oldukça kaygan zeminde tırmanışımıza devam ederek boğaz denilen bölümden geçtik. Çıkışıma devam ederken, zirveye yakın bir noktada gelen bağrışmaları duydum ve kafamı kaldırdığımda sekerek gelen büyük kütleli bir kaya parçasını fark ettim. Taşın hangi yöne düşeceğini tayin etmek oldukça zordu. İki üç metre kadar yanımdan geçen taş aşağıdaki ekibe yöneldi ve onları da büyük bir tehlikeye soktu.Şansımızın da yardımıyla hiçbir dağcının yaşamak istemeyeceği bu tatsız durumu atlatmış olduk. Yaklaşık 10:20 gibi zirveye yapan ekibimiz 3917m’den fotoğraf çekimleri yaparak bu güzel anları ölümsüzleştirdi.

Ancak faaliyetin daha yarısı bitmişti. Lider ekip tarafından seçilen rotanın kalabalık dağcı ekibe uygun olmayışı ve yükselen hava sıcaklığı, inişin tahmin ettiğimizden daha zorlu geçmesine neden oldu. Kamp alanına 15:30 sıralarında varan ekibimiz Panter lakaplı, dağcı arkadaşımızın kampa geç dönmesi ile endişelense de 12 kişilik ekibimizin 10 üyesi tırmanışı başarılı ile tamamlamış oldu. Dönüş yoluna başlamadan önce Kayseri’de mantı yiyerek karınlarımızı güzelce doyurduk ve İstanbul’a doğru dönüş yoluculuğuna geçtik. Sabahın erken saatlerinde varan ekibimiz bu güzel faaliyeti sonlandırmış oldu.

Etkinlik fotoğrafları: http://www.klosdag.org/galeri-erciyeskarbuztemmuz2017/

Ali Can AKYÜZ

1 mesaj var - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

• comment-avatar
    panter Erdem KILIÇ
    26 Aralık 2017 (16:51)
    Yanıtla

Merhaba; Grubun oldukça gerisinde kalmıştım. Çünkü birlikte hareket ettiğimiz diğer ekibin içinde sakatlanan bayan arkadaşın, kulvarda aşağı inmesine yardımcı olmak için orada kalmıştım. Bu da 1.5 saat geç kalmama neden olmuştu.

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?