Temel Kış Eğitim Kampı – ILGAZ Şubat 2011

Edge’nin 21.07.2011 tarihinden bu zamana kadar verdiği eğitimlerin yeni konusu “kış dağcılığı”. Eğitim önce teorik olarak verildi, sıra pratikte. İlk önce seçilen Uludağ programı hava şartlarından dolayı iptal edilerek Ilgaz’a gitme kararı alındı. Ne çok gittim Kastamonu’ya! Beni her zamanki yerden, İzmit’ten, saat 02:00 gibi aldılar. 16 kişilik eğitim grubu ile yine yollardayız. Yaklaşık 09:00 gibi karayolları müdürlüğüne geldik. Arabadan indik ve kampa gitmek için son hazırlıklarımız yapıldı. Eğitim amaçlı kamp olacağından Orkun hoca ve Sönmez hoca kısa bir konuşma yaptı. 2 günlük eğitimde itiraz istemiyorlardı ve faaliyet sırasında sık sık su içmemiz isteniyordu. Dağları adımlamaya başladık, 40 dakikalık bir yürüyüşümüz olacaktı ve hava çok soğuk değildi.

Temel Kış Eğitim Kampı - ILGAZ Şubat 2011

Yürüyüşümüz sonrası kamp yapacağımız yere geldik. Kamp alanımız ormancıların yaptığı kulübeye yakın bir yerdeydi. Bir saat kadar çadır kurmak ve sıcak bir şeyler içmek için vaktimiz vardı. Çadırlarımız kurulduktan sonra küçük bir eğitim yürüyüşü başladı. Sırasıyla karda iz açma, yürüyüş sırasının biçimi ve sıralanması, yürüyüş ve yükseklerde sıvı almanın önemi, kış dağcılığında alınması gereken tedbirler, çığ, sis ve yıldırım düşmesinde alınması gereken önlemler. Ayrıca kazma çeşitleri, tutulması ve kullanım alanları, kazma kullanımı ile emniyet alma sistemleri, kar damlası şeklinde kar babası, yaparak ip iniş teknikleri eğitimleri verildi. Ardından tekrar kamp alanına dönmek için yürüyüşe başladık. Saat 17:00 gibi kamp alanına döndük. Yemek ve sonrası çadırlarımıza çekildik. Kar yağmaya başladı. Sabaha kadar kar yağmış, sabah saat 06:00 da kalktığımızda çadırlarımızın üzeri kar olmuştu.
Sabah kahvaltı sonrası tam dağcılık malzemelerimizle eğitim alanına gidildi. Bu sefer bir gün önce gösterilen kar babası ve kazma ile düşerken durma işlemlerini bizler yapacaktık. Grup ikiye ayrıldı, her iki grup kar babası sistemi oluşturup ip inişi dülfer uygulandı. Daha sonra dik bir etapta düşme teknikleri uygulandı. Sırt üstü kafa yukarda, sırt üstü kafa aşağıda, yüz üstü kafa aşağıda ve yan dönerek düşme sırasında kazma ile duruş teknikleri öğretildi ve herkes tek tek en iyi şekilde yapana kadar uygulandı. Kış temel eğitim kampının birincisi başarı ile sonuçlandı. Bir sonraki eğitim kampının gelişim çalışmalarında yeni uygulamalarla pekiştireceğiz. Emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Nilgün ÖZDEMİR 19-20 Şubat 2011

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?