Uludağ Zirve Raporu – 29 Ekim 2022

Faaliyet Tarihi: 29 Ekim 2022
Rota: Kertil Rotası

Uludağ Zirve Raporu
Yıllar sonra tekrar Uludağ zirve yollarındayım… Pek çok kez ayak bastım bu zirveye ama bu kez ilk defa
ayakkabımın altında kar olmayacak. “Karsız” bir Uludağ hayal etmek zor olsa da o beyaz örtünün altında neler varmış, görelim bakalım. Üstelik bu kez farklı bir rotadan çıkış vaadediyor rehberimiz. Saat 10:00 gibi Sönmez hocanın rehberliğinde Kertil Yaylası’ndan adımlamaya başladık. Sonbahar tüm renklerini cömertçe kullanmış yine hangi
yöne baksak görsel şölen. İnsan dört bir yanında gözü olsun istiyor böyle zamanlarda…
Parkurda 14 kişiyiz, bana göre tempomuz yavaş. Zamanla hızlanırız diye umuyorum ama hızlanmıyor hatta bazen tempo çok daha düşüyor. Sürekli şarkı söyleyen keyifli bir ekip.
Uludağ Zirve Raporu
Güzel bir sonbaharda orman yürüyüşü yapar gibi yürüyüp fotoğraflar çekiyoruz. Hava o kadar güzel ki güneş vuran ağaçların tonları sarıdan turuncuya doğru değişiyor.

Rakım yükseldikçe doğal olarak bitki örtüsü azalıyor. Artık yavaş yavaş kayalara basmaya başladık. Soldaki vadiden ilerleyip dere yatağına yöneldik, solumuzda küçük bir dere akıyor, küçük küçük bir iki şelale güzelliğiyle bize eşlik ediyor.

Bir süre sonra kayalardan yükselmeye başladık. Arada dinlenme molaları veriyorduk, bir kez de yemek molası verdik. Artık zirvenin soğukluğu, rüzgârı içimize işlemeye başladı. Kar yok ama ruhu buralarda dolaşıyor. Yemek sonrası yürümeye devam ettik, kaya etabını içeren sırt hattını kullanarak zirveye vardık.
Uludağ Zirve Raporu
Zirve defteri yazıldı ve fotoğraflar, videolar çekildi. Herkesin yüzünün güldüğü anlar…
Daha önce hep karlıyken çıktığım bu zirvenin manzarası değişmiş. Bence bu zirveye kar yakışıyor. Zirve o kadar soğuk ve
rüzgârlıydı ki çok uzun süre kalamadık hemen dönüşe geçtik. Dönüşümüz aynı yoldan olmadı, sağdaki vadiden sırt
hattını izleyerek inişe başladık. Daha dik ama daha kısa bir mesafe olduğunu düşünüyorum. Güney batıdan başladığımız rotayı güney doğudan bitiriyorduk. İnişimiz daha yavaş ve dikkatli olmalıydı. Ancak ekibin kondisyonu birbirine uymuyordu bu nedenle grup içinde kopmalar, geride kalmalar çok fazla oldu. Hızlı inmemiz, en azından ormana hep birlikte hava kararmadan girmiş olmamız gerekiyordu ama maalesef ormana hava kararmadan varamadık. Karanlıkta, sık çalılıkların olduğu bir parkurda ilerlemeye çalışıyorduk, bu bizim hızımızı daha çok yavaşlatıyordu.
Uludağ Zirve Raporu
Uludağ Güney rotası zordur, çok karıştırılan bir alandır ama bizler Sönmez Hocanın sayesinde yine sıkıntısız, problemsiz, saat 19:00 gibi başladığımız noktaya ulaştık.
Sönmez Hocama çok teşekkür eder, parkuru tamamlayan tüm arkadaşlarımı tebrik ederim.
Nilgün ÖZDEMİR
ULUDAĞ ZİRVE (2543 m) / 29.10.2022

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?