Aladağlar – İt Oturumu Tırmanışı

Rota: Kuzey Batı
Kamp Yeri: Sokullupınar Yaylası
Tırmanış Süresi: 7 saat
Teknik Malzemeler: KARABİNA, İP, PERLON, YARDIMCI İP, EKSPERS, KOLON, ATC, SEKİZLİ ARA EMNİYET MALZEMELERİ, KASK, İLKYARDIM ÇANTASI,
Hava Durumu: HAVA AÇIK GÜNDÜZ ORTALAMA 20 DERECE GECE 5 DERECE AY HİLAL ŞEKLİNDE RUZGAR YOK.
Sporcular: 2 Antrenör 8 sporcu SÖNMEZ ERKAYA, ŞAHAP ERYILMAZ, RECEP KULABER, BURÇ ALTUNTAŞ, MEHPARE TEKSÖZ, ZÜLEYHA AKGÜL, KENAN ALTUN, BEKİR ERDOĞAN, ALİCAN AKYÜZ, AKIN BOZDAĞ

ALADAĞLAR
Akdeniz Bölgesi’nde, Niğde, Kayseri, Adana illeri sınırları içinde yer alan Aladağlar Milli Parkı, Orta Toros sıradağlarının en yüksek zirvelerine sahiptir. Adını, kalkerli kayaçlarının günbatımındaki kızıl renginden alır. Bölgede, Demirkazık, Yedigöller, Kaldı ve Torasanlar olarak dört yükselti grubu bulunmaktadır. Bu dört grubun en yüksek zirveleri sırasıyla: Demirkazık (3756 m), Kızılkaya (3771 m), Kaldı (3688 m) ve Vayvay (3565 m) dağlarıdır. Türkiye’nin Alpleri olarak da anılan Aladağlar, çok sayıda zirvesi ile dağcılık ve doğa sporları açısından oldukça popülerdir. İtoturumu zirvesi ise dağ evinden bakıldığında, Demirkazık dağının batı sırtında bulunan kulemsi şeklinde oturan köpeğe benzer. 2700-2770 m yüksekliktedir. SokulluPınar’dan günübirlik tırmanış yapılacak bir zirvedir. Kısa duvar tırmanışları ve teknik tırmanış gerektiren zirvedir.

Klosdağ kulübünün düzenlediği faaliyet 16 Haziran saat 20.00 de başladı. Tüm hazırlık ve ihtiyaçlarımı karşılamış bir şekilde Aydoğanlar otobüs firması ile İstanbul esenler otogarından Niğde’ye(90TL) 12 saat vardım.
17 Haziran saat 09,30 Niğde eski terminalden Demirkazık köyüne giden araca bindim(15TL) 40 DK sonra dağ evine vardık.
Saat 10,30 da Dağ evinde 2 antrenör ve katılımcı sporcular ile faaliyetin toplantısını yaptık. Hedeflenen Demirkazık zirve faaliyeti hava muhalefeti ve zaman kısıtlığı sebebi ile oy çoğunluğu ile itoturumu kuzey batı teknik tırmanış faaliyetine çevirdik.
Saat 12.15 de kamp alanımız olacak sokulupınar’a vardık. Kamp, yemek hazırlıkları için saat 15,00 kadar serbest zaman. Bekir ve Burç arkadaşımız keşfe çıkarken bizde Sönmez ve Şahap hocaların eşliğinde kayadan iple iniş tekniğini çalışarak bilgilerimizi tazeledik. Bu hazırlık ertesi günkü zorlu rota için bize moral oldu.
18 Haziran saat 03,10 da kalkarak kahvaltı ve hazırlıklarımızı yaptık ve saat 04,30 da 2 antrenör 9 sporcu ile zirve yolculuğuna başladık. Kampımızdan kuzey doğu yönüne yükselerek kaya kütlesinin yamacına mağara altına geldik. Buradan rotanın girişine kadar aynı yönde, zirve yamacından yükseldik.

Saat 05,40’da Tırmanış rotasına girerken bir arkadaşımız geri dönme kararı alıyor. Doğu yönüne belirli eğimde yükseldik.10 dk. Yükseldikten sonra önümüze çıkan çarşak dere yatağından sağı takip ederek tıkaç kaya ya ulaştık. Burada ilk ipimizi açtık.
Tıkaç kaya dan sonra eğim artarak yükseldi ve saat 07,40 da Kule(boyun)kısmına vardık. İlk uzun molamızı burada muhteşem manzara eşliğinde verdik.
Faaliyetin teknik tırmanış kısmı bu rotadan sonra başlayacaktı. Kulenin yamacından kuzey kısmına geçip ilk emniyet istasyonunu kurarak sönmez hoca geleneksel lider tırmanarak ipi yukarılara ulaştırarak ekibin emniyetli çıkmasını sağladı.
Üç ip boyu sonra saat 11,20 da 2 antrenör 8 sporcu ile zirvedeyiz.
Boşalan enerjimizi aperatif yiyecek ile doldurup anı ölümsüzleştirmek için bolca fotoğraf çekiliyoruz. Bir daha görüp göremeyeceğimiz belli olmayan ve sadece yarım saatimizi geçirdiğimiz itoturumu zirvesi ile vedalaşıp inişe geçtik. Zirvenin doğu tarafından Narbuz karayalak rotasından inerek saat 15.50 kampa ulaştık. Çadırlarımızı hızlı bir şekilde toparlayarak geri dönüş yoluna koyulduk. Bu faaliyete liderlik eden Sönmez hoca ve Şahap hocalara sonsuz teşekkürler.

Recep KULABER

1 mesaj var - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

• comment-avatar
    fatma
    9 Haziran 2021 (13:56)
    Yanıtla

alkış alkış….

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?