Frig Yolu Yürüyüş Etkinliği

Frig yolu Yürüyüş

Frig yolu yürüyüşümüzde çok eski bir uygarlık olan Balkan’dan Anadolu’ya yerleşmiş Frigleri, Frig Kralı Midas’ı tanıyıp Frig Vadisinde geçen antik yolları, medeniyetlerin mezarlıklarını, yazılı anıtlarını ve o bölgede yetişen haşhaş tarlalarını gördük. O bölgeden sadece yürüyüşle geçmedik, koca bir Frig tarihinin de içinden geçtik. İlk rotamız Midas’ın Şehrinde bulunan Yazılıkaya’ydı. Frigler için çok önemli bir anıttır ki görkemiyle bizleri de çok etkiledi. Sonrasında gördüğümüz Frig Vadisi ve Antik Yollar ile yürüyüşümüze devam ettik. Anadolu’da Eskişehir, Kütahya ve Afyonkarahisar arasında bulunan Frig Yolu toplam 506 km’den oluşmaktadır, biz ise yaklaşık 30 km’lik bir yürüyüşle bu kadar büyülendik. Gezemediğimiz, göremediğimiz bir 476 km daha var. Bize uzun fakat Frig Yolu için kısa olan bu yürüyüşümüzde gördüklerimiz, hissettiklerimiz ve dokunduklarımız bile gözümüzü doyurmaya yetti fakat göremediğimiz onca antik yol da içimizde kalmadı değil. Aynı zamanda çok farklı bir dünyaya açılan Frigya çeşitli film ve dizilere de ev sahipliği yapmıştır. Arog buna en büyük örnektir. Artık Arog filmini çok farklı bir gözle izleyeceğimize de eminim. Arog filminin set ekibi gibi biz de bu güzelliği ilk keşfedenlerden değildik belki ama bu yolu yürümenin gururunu oldukça üstümüzde taşıdık. Prof. Dr. Hüseyin Sarı rehberliğiyle bu güzel vadiye şahit olduk ve ekibimizle birlikte Frig Yolu yürüyüşçülerine sunulan ayrıcalıkların tadını çıkarttık. Bütün bu güzellikler dışında bu kadar keyif aldıysak bunu önce yol arkadaşlarımıza daha sonra Frigya’ya borçluyuz. Frig Yolu’nu çok şanslıyız ki gördük. Bizden sonraki nesillerin de görmesi dileğiyle…

Faaliyetin Adı: Frig Yolu yürüyüşü
Faaliyet Tarihi: 2-3 Haziran 2018
Faaliyeti Düzenleyen: Klosdağ İhtisas Kulübü
Faaliyet katılımcı sayısı: 27
Hava Durumu: Yürüyüş günü güneşli bulutlu, yağmur yok.
Katılanlar: Prof. Dr. Hüseyin Sarı rehberliğiyle, Lider Sönmez Erkaya, Araç Sorumlusu Recep Kulaber, Araç Şoförümüz Mustafa İnan
Sporcular; İbrahim Atay, Serhat Türkkan, Alper Çelikler, Gülcan Gültepe, Didem Yüncü, Hilal Kulaber, Enis Kulaber, Aziz Yüksel, Nisa Nur Dönmez, Şehriban Koçak, Esin Ergin, Nurcan Köse Akın, Fatma Babayiğit, Kübra Çobanoğlu, Mehtap Doğan, Selen Sarıel, Necla Sarıkaya, Hande Gümüşkaya, Ülgen Okutgen, Ersin Gengönül, Sevilay Tokmak, Mehpare Teksöz, Onur Madran, Ali Doğuyıldız. Sonradan dahil olan katılımcılar; Niğde Üniversitesi öğretim görevlisi Sedat Serçe ve ailesi, Niğde Üniversitesi öğretim görevlisi Avusturalyalı İan Riley.
Raportör: Nisa Dönmez

Saat 00.30 da aracımız İstanbul İncirli’den yol üstündeki sporcuları da alarak kalkışını gerçekleştirdi.
Saat 02.14 de İstanbul’dan çıkış yaptık. İstanbul-İzmit yolundayız.
Saat 03.24 de Sapanca’da aracımıza benzin aldık.
Saat 03.42 Teşvikiye Tunatan Dinlenme tesislerinde mola vermek için durduk.
Saat 04.06 da molamızı bitirip aracımızla birlikte tesisten ayrıldık.
Saat 07.00 da etkinliğimizi yapıcağımız Frigya’ya vardık. Kahvaltımızı yapmak için Taş bir kafeye geldik. Kafenin adı Cafetarya Tutkun. Buraya ait Hıçın Böreği ile kahvaltımızı yaptık.

Frig yolu Yürüyüş

Saat 08.29 da Frig Yolu buluşma noktasından yürüyüşümüze başladık. Frig eserlerini görmek için yola koyulduk.
Friglerin doğuya bakan ve Frigler için çok önemli olan Yazılıkaya Midas Anıtı eserini gördük. Friglerin batıya bakan bitmemiş anıtını gördük.
Saat 09.36 da Yazılı Kaya Vadisini gördük.
Saat 11.00 da kısa süren yürüyüşümüzü 5 km ile tamamlayıp Cafetarya Tutkun’a geri döndük, bi 10 dakika dinlendikten sonra uzun yürüyüşümüz için aracımıza bindik.
Saat 11.37 de aracımızla geldiğimiz Gerdekkaya Mezar Anıtımızı görerek uzun yürüyüşümüze başladık. Hava güneşli bulutlu, yağmur olasılığı var. Yazılı Kaya Vadisini 5 km ile bitirdik ve Kümbet’e doğru ilerliyoruz. Kümbet mezar anlamına geliyor.
Saat 12.14 Eskişehir sınırlarında antik yolda ilerliyoruz.
Saat 13.05 Eskişehir sınırından Kütahya’ya doğru ilerliyoruz.
Saat 13.25 Terkedilmiş Hayalet Köyü gördük.
Saat 13.30 Sorgun Yaylasında su molası verdik.
Saat 14.45 9 km’lik Çukurca yolumuzu bitirdik. Kümbet tabelasından kalan 4 km’lik yolumuz için kısa bir molayla devam ediyoruz.
Saat 16.50 kalan 4 km’lik yolumuzuda patika, çamurlu ve engebeli yolla yağmura maruz kalmadan tamamladık ve Kümbet Selçuklu Köyüne ulaştık. Bir tane köy bakkalının önünde gazozlarımızı alıp mola verdik.
Saat 16.38 aracımıza bakkalın önünden bindik ve kalacağımız Afyon’da bulunan Grand Özgül Termal tatil köyüne doğru hareket ettik.
Saat 17.19 Grand Özgül Termal otelimize geldik ve yerleştik.

Frig yolu Yürüyüş

Saat 19.00 da otelin yemek bölümüne geçtik. Ardından otelin doğal termal suyu için havuz bölümünde; yüzme havuzunu, 90 ve 60 derecelik saunayı, Fin hamamını, Türk hamamını, ve sıcak termal suyunu kullandık.
Saat 22.30 da dinlenmek için odamızdaydık.
Saat 07.30 da yarım saat sonra başlayacak olan kahvaltımız için uyandık.
Saat 08.40 da kahvaltımıza başlamıştık.
Saat 09.56 da otelimizden aracımıza binip oradan ayrıldık. Ayazini köyüne Arog filminin film setini görmek için yola çıktık.
Saat 10.10 da Ayazini’de Oyma Kliseyi gördük. 10 dakika gezdikden sonra Antik Yolda aracımızla Ayazini Köyüne doğru medeniyetlerin mezarlıklarını görerek ilerledik.
Saat 10.40 da Ayazini Köyüne ulaştık. Köydeki evlerin taşları Ayazini Taşı olarak geçiyor.
Saat 11.00 Avdalaz Kalesini gördük, yüksekten manzarayı izlemek için Kalenin üstüne çıktık.
Saat 11.53 Aslan Taşı görmek için aracımızdan indik. Aslan Taşın önünde haşhaş tarlası vardı. Anıt Mezar olan yapıtın üstünde aslan figürü olduğu için Aslan Taş denilmiştir. 20 metre ilerde de taşın üstünde yılan kuyruğu olan Yılan Taşı gördük. Burası Frigler için çok önemli bir mezar kenti, mezar şehri bi diğer adıyla da Nekrapol.
Saat 12.09 aracımıza bindik ve yürüyüşe başlayacağımız noktaya doğru hareket ettik.
Saat 12.35 yürüyüşe başlanacak noktaya geldik. Yürüyecekler devam etti yürümeyecek olanlarla otobüste kaldık.
Saat 12.42 Bayramiller Köyüne geldik yürüyüş yapacak olan arkadaşları burada bekledik.
Beklerken burada kahve olmadığı için köydeki evlerden birinden rica edip çay ve ayran yaptırdık.
Saat 14.11 de Burmeç Anıtı olan antik yoldan 5 dakikalık bir yürüyüşle geçtik.
Saat 14.26 Emre Gölüne geldik. Göl kenarında Muhtar Hüseyin Gür’ün yerinde bu bölgeye özel sucuklarla öğle yemeğimizi yedik.
Saat 16.23 Selçuklu Kervansarayını ziyaret ettik.
Saat 16.51 Arog Filminin çekildiği Memenç Kayalıkların olduğu bölgeden aracımızla geçtik.
İstanbul’a doğru yola koyulduk.
Saat 21.50 Pamukova Sakarya’da akşam yemeği için mola verdik.
Saat 22.31 molamız bitti ve İstanbul son durağımıza devam ediyoruz.
Saat 01.49 Son durağımız olan İstanbul İncirli’ye ulaştık.

Nisa Dönmez

Faaliyet Fotoğrafları: https://photos.app.goo.gl/bctDp0qpbsEGSXwS2

Frig yolu Yürüyüş

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?