Kızlar Sivrisi Dağ Faaliyeti(3086m) – Cumhuriyet Bayram Etkinliği

Faaliyetin Adı: Kızlar Sivrisi Dağ Faaliyeti(3086m) – Cumhuriyet Bayram Etkinliği
Faaliyet Tarihi: 28-29 Ekim 2017
Faaliyeti Düzenleyen: Klosdağ İhtisas Kulübü
Faaliyet Sorumlusu: Sönmez ERKAYA
Rota: Kuzey batıdan klasik rota
Kamp Yeri: Dağ evi ikizce kuyular mevki/Elmalı 1950 m
Tırmanış Süresi: 4.5 saat
Teknik Malzemeler: 5 adet karabina(kullanılmadı), arama kurtarma ipi (kullanılmadı), ilk yardım çantası (kullanılmadı), Bivak(kullanılmadı), Telsiz(kullanıldı), GPS(kullanıldı)
Hava Durumu: Kamp alanı gündüz 18, gece 2 derece, Tırmanış gecesi yağmurlu Zirve -3 kar, tipi yağışlı rüzgâr saatte 40 km
Sporcular: 1 Antrenör Sönmez ERKAYA 16 sporcu Suna AKPOLAT, Recep KULABER, Tanju UĞUZTEMUR, Suat ÖZEL, Mustafa TULUMEN, İbrahim ALGÜL, Süleyman Turgut YÜZÜAK, Abdurrahim GÜN, Ferhat GÖZ, Deniz AYDIN, Ali Can AKYÜZ, Burç Emre ALTUNTAŞ, Mehmet YÜZÜAK, Mustafa KILIÇARSLAN, Nursen YILMAZ, Mesut ÇETİN

Bey Dağları silsilesinin en yüce doruğu Kızlar Sivrisi.

Kızlar Sivrisi

Kızlar Sivrisi 3 bin 86 metre ile Batı Toroslar içinde yer alan Bey Dağları’nın en yüksek zirvesi. Yüksekliği belki çok fazla değil ancak tırmanışa deniz seviyesinden başlandığı düşünülürse hiç de azımsanacak bir rota değil. Örneğin Ağrı Dağı’na tırmanış için ana kamp 3 bin 200 metrededir. Yani iki günde 1937 metre çıkılıyor. Oysa Kızlar Sivrisi tırmanışı için Antalya’dan yola çıkanlar iki günde neredeyse 3 bin 100 metrelik bir tırmanış yapıyorlar. (Atlas Dergisi)

27 Ekim 2017
Saat 22,00 İncirli’den kulübün organize ettiği araç (365 TL) ile İstanbul’un farklı noktalarından 16 sporcu ile buluşup Antalya/Elmalı’ya hareket ediyoruz.

28 Ekim 2017
Saat 10:50 Antalya Elmalı’ya ulaşıyoruz. Ekibin son sporcusu ile buluşup, kahvaltı ve alışverişimizi bu sevimli ilçede yapıyoruz. Su kaynağı olmadığından bol su alıyoruz.

Saat 12:30
Elmalı ilçesinden aracımız ile Küçüksöyle köyüne hareket ediyoruz.

Saat 12:50
Sönmez hocanın önceden konuşup organize ettiği köyün yerlisi Mehmet ile buluşup çantalarımızı 10 dakikada traktöre yükleyip Dağ evine hareket ediyoruz.

Saat 14:30
Kızlarsivrisi zirvenin kuzey yönünde olan ikizce kuyular mevki/Elmalı Dağ evine (1950 m) varıyoruz. Traktör üstünde arada gördüğümüz Dağ artık karşımızda, doğu yönü karlı. Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından olan Antalya’nın huzur veren tatil havasını bu dağ kütlesinin altında hissetmiyoruz. Bizi rahatlatan ise çadır atmayıp dağ evinde kalacak olmamız, dağcılar için büyük konfor.

Saat 16:30
Serbest zaman sonunda aklimatizasyon için 14 kişi dağa hareket ediyoruz, dağın batı yamacında bulunan çatlaktan yükselerek zirvenin hemen altındaki 2530 m deki sembolik zirveye 10 kişi ile varıyoruz. Sönmez hoca zirveye ne kaldı ki gazlamalara kulak tıkıyor. Harika fotoğraflar çekilip Dağ evine saat 19:30 dönüyoruz.

29 Ekim 2017
Hava bozacağı için Faaliyet saatini tartıştıktan sonra 00:30 kalkıp 01:30 hareket kararı alıyoruz. Dağ evinde kalma kararı alan iki sporcu arkadaşımızı arkamızda bırakarak 01:30’da zirve yürüyüşümüz başlıyor. Ay olmadığından karanlık, yıldızlar parlak. Rüzgâr ise bir o kadar sert.

Saat 02:10
Suna kendini iyi hissetmediğinden dönme kararı alıyor Suat da eşlik edecek.

Saat 04:00
2500 m yükseklikte bizi yağmur karşılıyor, irtifa arttıkça kar ve tipiye dönüyor. Soğuk ve karanlık Antalya’ya hiç yakışmıyor.

Saat 04:15
Ekipteki bir arkadaş daha dönmek istiyor. Sönmez hoca kabul etmeyip motive etmeye çalışıyor.

Saat 05:45
Nursen Hipotermi belirtisi gösteriyor. Sönmez hoca Nursen ile ilgilendiğinden ekibin arkasında kalıyor. Ekip karanlıkta kafa lambaları ile yükselmeye devam ediyor.

Saat 06:00
2950 m de zirvenin hemen altındaki kaya bloğuna ulaşıyoruz. Burası boşluk hissi veren bir bölge üstelik alan karla kaplı ve henüz güneş doğmamıştı. Üç kişi dar ve olumsuz koşullardaki bu kaya bloğunu geçerek yükseldiler, fakat arkalarından gelen ekip dar buzlanmadan dolayı kaygan olan bu geçitten risk almama adına geçmeyip bekliyor. Geriden gelen lider Sönmez hoca hava koşulları sebebi ve yanımızda bu koşullar için teknik malzemenin eksik olması sebebi ile risk alınamayacağını ekibin geri döneceğini söyledi. 136 metre irtifa kala 13 sporcu ile geri dönüyoruz.

Saat 09:00
Ekip Yağmur altında sırılsıklam ıslanmış bir şekilde Dağ evine dönüyor. Ben ve Can sis, yağmur biraz da özgüven fazlalığından kaybolduk. Dağ evinde kalan iki arkadaş bizi aramaya çıkmış. Fakat problem yok, Can’ın teknolojik saati bizi dağ evine bir saat gecikmeli de olsa getiriyor. Çantalarımızı toplarken şiddetini daha da artıran yağmurun dinmesini bekliyoruz. 12:00’de yağmur diniyor, dönüş için traktörümüzü bekliyoruz. Aşırı yağıştan dolayı traktörün gelmeme durumu var. Biz ise bir an önce köye inip kuru giysilerimizi giymek ve yemek yemek istiyoruz.

Kızlar Sivrisi

Telefonlarımız çekmediğinden traktör sürücüsüne ulaşamıyoruz. 112’yi arayarak köy muhtarına ulaşmalarını ve traktörü göndermelerini rica ediyoruz. Bu akıllıca hareket, aksiyon ile dolu faaliyetimizde bir süprizle daha karşılaştırıp, inişte Jandarmaya ifade vermemize neden oluyor, problem yok. Zirve yapamama burukluğu içerisinde son kez zirveye bakıp veda ederken, geldiğimiz gün sadece doğu kısmında olan kar tüm zirveyi kapladığı görülüyor. Bir daha ne zaman gelirim düşüncesi ile uzaklaşırken faaliyetin kazasız bitmesi bizi sevindiriyor.

Bu vesile ile 29 Ekim Cumhuriyet bayramını Vatan için şehit olan Mehmetçiklerimizi, gazilerimizi, şükranla anıyoruz. Mustafa Kemal Atatürk ve tüm silah arkadaşlarının ruhları şad olsun.
Recep KULABER

NOT:
EKSİKLER
*Teknik malzeme eksikliği
*Sporcu kondisyon eksikliği
*Standartın altında kıyafet
*Yedek kıyafet olmaması(eldiven vs.)
*Ekip disiplin ve komuta uyumu eksikliği
*Özgüven fazlalığı
*Yön Mihmandarlık eğitim eksikliği(kaybolan sporcular için)

Faaliyet Fotoğrafları: http://www.klosdag.org/galeri-kizlarsivrisidagfaaliyeti2829Ekim2017

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?