Sultan Dağları Koyak Zirve Faaliyet Raporu

Faaliyetin Adı: Sultan dağları Koyak zirve faaliyeti(2324m)
Faaliyet Tarihi: 15-16Aralık 2018
Faaliyeti Düzenleyen: Klosdag İhtisas Kulübü
Faaliyet Sorumlusu: Sönmez ERKAYA
Teknik Malzemeler: Krampon, Klasik kazma, Emniyet kolonu (kullanılmadı), Karabina(kullanılmadı), İp (kullanılmadı), Ara ve ana emniyet malzemeleri(kullanılmadı), Kask, İlk yardım çantası (kullanılmadı), Bivak (kullanılmadı), Telsiz, GPS
Hava Durumu: Bulutlu, sis var, rüzgâr yok, hava sıcaklığı 2-3 derece
Sporcular: 1 Antrenör Sönmez ERKAYA 14 sporcu Mustafa KILIÇARSLAN, Ali DOĞUYILDIZ, Recep KULABER, Ali Can AKYÜZ, Burç Emre ALTUNTAŞ, Mesut CAN, Ceyhun CANİK, Mustafa TÜLÜMAN, Tanju UĞUZTEMUR, Seval SAYAR, Neslihan Dinler SAYGI, Nikolay ZHMUROV, Ali ZEYBEK, Abdürrahim GÜN.

Sultan Dağları Koyak Zirve (2.Sezon 7. Bölüm)
“Tüm muhteşem hikâyeler iki şekilde başlar: ya bir insan bir yolculuğa çıkar, ya da şehre bir yabancı gelir.” Tolstoy
Gitmekten korkmayın.

Sultan Dağları Koyak Zirve Rotası

Türkiye’de Afyonkarahisar ve Konya il sınırında batı Toros Dağları’nın uzantısı olan yaklaşık 100 kilometre uzunluğunda genç sıradağlardır. 2610 metre rakımlı Gelincikana Tepesi, 2519 metre rakımlı Toprak Tepe ve 2324 m Koyak zirve yörenin en yüksek noktalarını oluşturmaktadır. Bu genç sıradağların ismini ise 1116 yılında Bizanslılarla Selçuklular arasında oluşan Bolvadin Savaşı’nda, Büyük Selçuklu Devleti Sultanı Müizzeddin Melikşah (ya da II. Melikşah) ordusunu güneydeki dağın yamacına, yerleştirdiğinden bu ismi almıştır.

14 Aralık 2018
Saat 23:59
Faaliyet için Saat 23:59’da İncirli’den hareket eden aracımız 15 kişilik ekip üyelerini farklı ilçelerden alarak Afyonkarahisar’a hareket ediyoruz. Faaliyet bilgilendirme toplantımızı araçta yapıp ertesi gün dinç olabilmek için hızlıca uyumaya çalışıyoruz.

15 Aralık 2018
Sabah saat 09:00’da Sultandağı kasabasındayız. Alış verişimizi ve kahvaltımızı bu sevimli kasabada yapacağız. Kahvaltı için mekân araştırıp, kasabanın tek börekçisini buluyoruz, sadece “Mercimekli kol böreği var” deyince börekçi alternatif olmadığından denemeye karar veriyoruz.

Saat 10:15
Aracımız ile kasabanın batısına doğru yaklaşık 10 dk. ilerleyip önce Kırca köyüne sonra toprak yola sapıyoruz, fakat çamur aracımızın fazla ilerlemesine imkân vermiyor. Aşağıya inip aracı itmeye çalışsak bile çamurdan kurtaramıyoruz, yayan devam edeceğiz.

Saat 11:25
Kasaba ve arkasındaki karla kaplı Kızlar Sivrisi manzarası eşliğinde çantalarımızı sırtlayıp kamp alanına yürüyoruz. Hava yaklaşık 9 derece güneşli rüzgâr yok, ormanın içinden ilerleyen toprak yol ilerlememize keyif veriyor.

Sultan Dağları Faaliyet Raporu

Saat 12:00 İlk molamızı su yalağının yanında veriyoruz. İrtifa 1315 m burada çatallaşan yoldan su yalağını sırtımıza alıp sol tarafa giden yoldan ilerliyoruz.

Saat 13:45 Kamp alanına geldik, rakım 1600 m hızlıcana kampımızı atıp yemeğimizi yiyoruz, o sırada Sönmez hoca sesleniyor.” saat 15:00’de krampon kazma pratiği yapılacak.”

16 Aralık 2018
Saat 03:30
Bütün gece yağan yağmur nihayet durur gibi oldu, sıcak uyku tulumlarımızdan çıkıyoruz. Akşamdan hazırladığımız zirve çantalarımızı sırtlayarak kampımızın hemen yanındaki barakaya doluşuyoruz.

Saat 04:20
Hava sıcaklığı yaklaşık 2-3 derece yıldızlar gözükmüyor ve rüzgârsız bir gecede zirve yolculuğuna başlıyoruz. Önce karla örtülmüş topraklı yoldan güney yönünden zirveye yaklaşıyoruz, bir saat sonra orman içinde eğimli bir araziye dalıp, ilerlememizi sürdürüyoruz.

Saat 05:40
Artık bodur ağaçlardan oluşmuş orman arkamızda kaldı, eğim daha dik ve zemindeki kar daha sert. Bu bölgede rüzgâr var, buda bizi soğuğu derinden hissettiriyor. Çığ riski olabilecek yamacı dikkatli ve mesafeli bir pozisyonda yan geçiyoruz.

Saat 06:00
Eğimi daha dik parkura geldiğimizde hoca sesleniyor “krampon ve kazma kuşanacağız” ekip içerisinde kramponu olmayanları artçı olan benim hemen önümde sıralanmasını istiyor, dikkatlice yükseliyoruz.

Saat 07:30
Gün aydınlanmaya başladığı an ilk uzun molamızı zirve eteğinde eğimli bir arazide veriyoruz. Zirveye doğru yükselirken önümüze çıkan dik kar kulvarını hoca eğitim amaçlı değerlendirmek istiyor, ekip içindeki gelişim gurubunu buraya yönlendiriyor, ekibin diğer üyeleri diğer rotadan yükseliyor.

Saat 08:20
Görüş mesafesi kısıtlı, sisli bir havada 15 sporcu ile Koyak kuzey zirvedeyiz. Hızlı bir şekilde kutlamamızı yapıp anı fotoğraflıyoruz.

Sultan Dağları Faaliyet Raporu

Yoğun sisten dolayı ekip dönerken Mustafa KILIÇARSLAN, Ali DOĞUYILDIZ, Recep KULABER, Burç Emre ALTUNTAŞ, Mustafa TÜLÜMAN, Tanju UĞUZTEMUR, Koyak zirvenin diğer güney zirvesine çıkmak için hareket ediyor. Saat 08:50 Koyak (2280 m) diğer zirvedeyiz.
Saat 11:50 kamp alanına Saat 13:00’da kasaba aracımızın yanına varıp bu faaliyeti sonlandırıyoruz.

Faaliyet raporunu yazan: Recep KULABER

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?