Dedegül Zirve Etkinliği

Faaliyet Tarihi: 06-07 Temmuz 2019
Faaliyet Sorumlusu: Sönmez Erkaya
Teknik Malzemeler: Baton, Kask, GPS
Hava Durumu: Hava açık, günlük güneşlik, öğlen biraz sıcak ama miss gibi…
Tırmanışa Katılanlar: Sönmez Erkaya, Recep Kulaber, Mehmet Yüzüak, Seval Sayar, Olcay Keleş, Havva Durutürk, Atıl Durutürki, Sefer Öztürk, Serkan Karadağ, Lily Bykel, İbrahim Algül, Ege Kural, Naki Gülsen, Mahmut İbrahimiye

Bakırköy’den hareket eden aracımız, 5 Temmuz’u 6 Temmuz’a bağlayan gece 00:30 gibi Pendik’ten, Sönmez Hoca’nın bahçesinden yolcuların büyük bir bölümünü alarak yola koyuldu. Yolculuk güle eğlene başladı, sonrasında molalar dışında uyuyarak geçti.

Sabah Eğridir Gölü’ne vardığımızda hepimiz büyülenmiştik. Büyülü göl manzarası eşliğinde çok güzel bir göl kenarı mekanında, zenginliği gözlerimizi döndüren bir kahvaltı ettik.

Eksiklerimizi tamamlamak için yiyecek, içecek vb. ihtiyaçlarımızı tamamladıktan sonra kamp yerimize doğru tekrar hareket ettik. Melikler Yaylası’na yaklaşırken hepimiz etrafa hayranlıkla bakıyorduk. Hocamız buraya Küçük Karadenz demekte çok haklıydı. En güzel kamp yerini oradaki bir çobanın yardımı ve yönlendirmesiyle seçtikten sonra hızlıca çam ağaçlarının altına kurduk. Ertesi sabak erkenden başlayacak tırmanış öncesi aklimatizasyon için bir yürüyüş yapıp, yakındaki mağarayı inceleyip, yanı başında akan suların serinliğini hissedip, şırıltısını dinleyip; dalından kirazlar toplayıp yemeyi ihmal etmedik 🙂

Yaklaşık 2 saatlik bir yürüyüşün ardından kamp yerine geri dönüp akşam yemeği hazırlıklarına başladık. Ortaya çıkan sarımsaklı yoğurtlu makarnalar, menemenler, pilavlar, salatalar afiyetle yendi.

Paylaşmak güzel şey deyip akşam karpuzla taçlanacak ziyafete başka bir dağcı gruptan arkadaşları misafir ederek kamp ateşi keyfini başlattık. Misafirlerimiz çok erken uyanacakları için kalktıktan sonra biz ateşin etrafında dostluk çemberini sıklaştırıp, sohbetlerimizle, kahkahalarımızla ateşi harlandırdık. Ateşe atılan patatesler yine vazgeçilmezimizdi. Sessizlik saatine kadar sohbet, bol kahkaha, çay-kahve…
Nihayet sabahki tırmanış için herkes çadırlarına çekilip uykuya geçiyor.

Sabahın 5’inde Sönmez Hoca’nın ıslıkla çaldığı bir melodiye açıyoruz gözlerimizi… Hızlıca giyinip, hazırlanıp, kafa fenerlerimiz eşliğinde 14 kişi yola koyulduk. Çok geçmeden hava aydınlanmaya başladı.

Bizden 1 saat önce yola koyulan diğer ekiple karşılaştık bir molamızda. Çok terlememeye dikkat ederek klasik zirveye tüm grupla birlikte 14 kişi olarak ulaştık. Sönmez Hoca bir diğer zirveyi daha işaret edince; bazı literatürlerin asıl zirve olarak kabul ettikleri ikinciye doğru grubun ortak kararıyla ilerledik..

Veee ikinci zirve coşkusu, mutluluğu, kutlamalar, birbirimizi tebrikler, harika fotoğraflar… Tüm grubumuzun tamamladığı zirve başarısı kadınlarımıza armağan edildi, ve zirveye ilk varan gruptaki 4 kadın oldu.

İki zirveyi başarıyla tamamlamanın mutluluğuyla geri dönüş için start verildi. Çok daha yorucu, ama daha kısa süren inişin ardından kamp yerimize ulaştık. Dönüşte o bölgenin tarihi ve kültürel bilgilerine hakim yaşlı bir yörükle sohbet edip, şiirlerini dinledik, üstelik yaşadığı çadırını ziyaret bile ettik.

Ardından toparlanma ve yola koyulma… Yol üzerinde kendimizi güzel bir yemekle ödüllendirme ve dönüş için yola devam…
Sabah 3’e doğru evdeydik, bedenimde yorgunluk, yüreğimde mutluluk…

Olcay KELEŞ

Henüz bir yanıt yok - "Sorularınızı aşağıda ekleyebilirsiniz"

Söylemek istediğiniz bir şey mi var?